Teleassistència
A la tardor de 2016, a la Llitera, es va
signar la renovació del contracte del
servei de teleassistència que feia un
temps estava portat per la Creu Roja.
El conseller de benestar Social de la comarca diu que aquest tipus de servei
minora la entrada de persones a residencies, ja que poden ser ateses a casa,
sent així mes independents. Això suposa
un estalvi a la administració i a les pròpies residències.
( També deu ser mes econòmic per a les famílies; desconeixo com esta la assistència en residencies publiques a la comarca, La Sabina d'Albelda crec que és privada, les famílies paguen unes quotes altes)
Chauavell comenta que aquesta és una aposta més de Comarca per als serveis socials, aprofundint amb la assistència a les persones on hi ha molta gent gran.
En aquests moments diu la informació que desfruiten del servei uns 100 usuaris.
Els usuaris que de manera privada tenien aquest servei de la Creu Roja el rebran a mes baix cost o gratuït.
El cost d’aquest servei per part de l’administració de la Comarca pujarà uns 6000€ a l'any depenent de la quantitat d’usuaris que facin servir el servei.
La
teleassistència consisteix en un servei domiciliari , immediat i
permanent per atendre a les persones grans , discapacitats o dependents . Es
mobilitzen recursos tecnològics i socials necessaris per resoldre qualsevol
necessitat o emergència, facilitant als usuaris el contacte amb l’entorn social
i assegurant la atenció immediata en cas de crisi o necessitats personals o mèdiques.
Els dispositius necessaris a la casa dels
usuaris poden ser
-Terminal telefònica adaptada per al
servei.
-Un
collar o polsera de teleassistència .
-Dispositius per a xarxa d'internet .
Es poden contractar a entitats privades,
o als serveis socials d'institucions
municipals u comarcals, on es fa una
valoració individualitzada de la necessitat.
A La Llitera la iniciativa esmenada es una bona gestió
social.
J. Motis P
No hay comentarios:
Publicar un comentario